Font Size

Cpanel

Opowieści o niepodległości

Narodowe Święto Niepodległości to święto państwowe. Obchodzimy je każdego roku 11 listopada, by upamiętnić odzyskanie przez Polskę niepodległości. To dla nas, Polaków, dzień szczególny. Zawsze przywołuje pamięć o tych, którzy poświęcili swe życie, walcząc o Ojczyznę. Nie pozwala też zapomnieć o 123 latach niewoli, kiedy naród polski z całych sił próbował walczyć o wolność i niepodległość.

8 listopada w klasach trzecich odbyły się lekcje historii, których celem było zapoznanie uczniów ze zbliżającym się świętem narodowym. Dzieci dowiedziały się o rozbiorach Polski, życiu codziennym pod zaborami, o walce o niepodległość. Zaciekawione słuchały, jak wyglądała nauka w szkole, kiedy to zakazano uczniom mówić po polsku i organizowano tajne nauczanie. Trzecioklasiści zapoznali się z ciekawostkami dotyczącymi życia bohatera narodowego - Józefa Piłsudskiego, który był twórcą Legionów Polskich, lubił układać pasjanse, grać w szachy, pić bardzo słodką herbatę, miał psa o imieniu Pies i nosił długie, sumiaste wąsy.

Kreatywne zajęcia o niepodległości zorganizowano też w bibliotece szkolnej. Skoro po 123 latach Polska odzyskała niepodległość i jej kontury pojawiły się na mapach Europy, to zajęcia rozpoczynały się od narysowania przez uczniów kształtu naszego kraju. Uczestnicy spotkań przystąpili do testu na uważność. Następnie sprawdzili swą wiedzę, odpowiadając na pytania dotyczące Polski. Wspólnie zastanawiali się też, jak być patriotą na co dzień.

 

Dzień Drzewa

 

10 października w klasach I-III obchodziliśmy Dzień Drzewa. Uczniowie obejrzeli prezentację, która uświadomiła im rolę drzew. Dzieci poznały budowę drzewa, jego znaczenie dla człowieka, zwierząt i przyrody. Każda klasa wykonała piękne prace plastyczne, które miały odzwierciedlać główne przesłanie tego święta, a mianowicie szerzenie wśród dzieci świadomości ekologicznej.

 

Październik miesiącem dobroci dla zwierząt

 

4 października obchodziliśmy Światowy Dzień Zwierząt, a jego celem było uświadomienie dzieciom, że zwierzęta, które z nami mieszkają i które są obok nas, również mają swoje prawa. Dzieci poznały różne ciekawostki na ich temat. Dowiedziały się też, że zwierzęta czują jak ludzie i nie są zabawką, którą można wyrzucić. Otrzymały cenne wskazówki dotyczące opieki nad nimi. Uczniowie chętnie włączyli się w akcję zbiórki karmy dla zwierząt ze schroniska. Kilka uczennic naszej szkoły wzięło udział w konkursie plastycznym organizowanym przez GOK Hutnik w Gostyniu pt. „Dzieciaki kochają zwierzaki”. W ramach podsumowania działań ekologicznych każda z klas otrzymała medal przyjaciela zwierząt.

 

„Alpakofani” z 2 b

 

Ostatni piątek października klasa 2b spędziła wśród uroczych alpak na ranczu “Alpakomania” Tarchalin. Drugoklasiści, zaopatrzeni w wiaderka z pokrojonymi marchewkami, ochoczo weszli do zagród z alpakami. Karmili je „z ręki”, a co odważniejsi dawali sobie zjeść marchewkę prosto z “dzióbka”. Głaskanie alpak to prawdziwa przyjemność. Każde zwierzę z Tarchalina ma swoje imię i reaguje na nie. Oprócz alpak dzieci karmiły również osiołki, owce walizerskie i daniela – albinosa o imieniu Rudolf. Najwięcej emocji wzbudził jednak spacer z alpakami. Uczestnicy wycieczki parami wyprowadzali dostojnego Kreona i uroczą Dolores. W tym czasie pozostali uczniowie bawili się na świeżym powietrzu. Wyklejali swoje alpaczki na kartkach papieru, zajadali się kiełbaskami z ogniska. Radość z bycia razem, kontakt ze zwierzętami, piękne okoliczności przyrody sprawiły, że 2b trudno było opuścić Tarchalin.

 

Niezwykła lekcja przyrody

 

25 października uczniowie z klas 2a i 2c uczestniczyli w niezwykłej lekcji przyrody. Udali się do Nadleśnictwa w Piaskach. Na początek odbyli godzinny spacer po ścieżce edukacyjnej. Poznali warstwy lasu, jego mieszkańców oraz zasady zachowania się w lesie. Uczniowie dowiedzieli się, jakie drzewa w nim rosną, co im zagraża i jak je rozpoznać. Mieli też okazję dokonać ich pomiarów. Otrzymali zadanie - odnaleźć skarby jesieni. Następnie uczniowie udali się do izby edukacyjnej, gdzie podziwiali eksponaty zwierząt żyjących w polskich lasach.

 

Turniej warcabowy

 

21 października odbył się III Szkolny Turniej Warcabowy. Uczestnicy podzieleni na kategorie wiekowe rywalizowali ze sobą wytrwale. W zawodach wzięło udział 48 uczniów z klas 1-8. Rozgrywki trwały przez 3 godziny, a mimo to niektórym graczom jeszcze zabrakło czasu. Najdłużej grali ze sobą Magda i Antek z klasy 6b. Cały czas remisowali. Ostatecznie przy pomocy zegara szachowego udało się wyłonić wygranych. Z radością możemy więc ogłosić oficjalną listę zwycięzców: 

W kategorii klas 1-3: 
1 miejsce Wojciech Leciejewski z klasy 3b 
2 miejsce Nikodem Niedźwiecki z klasy 3a 
3 miejsce Adam Dymarczyk z klasy 2b 

W kategorii klas 4-6: 
1 miejsce Kacper Zboralski z klasy 5a 
2 miejsce Magdalena Biernat z klasy 6b 
3 miejsce Antoni Pikulski z klasy 6b

W kategorii klas 7-8:  
1 miejsce Wiktor Woch z klasy 8b 
2 miejsce Krystian Łagódka z klasy 8a 
3 miejsce Aneta Gano z klasy 8d 

Wszystkim uczestnikom gratulujemy zwycięstwa. Mamy nadzieję, że przyszłe turnieje nadal będą cieszyły się niegasnącą popularnością i będą sprawiały zawodnikom równie wiele radości. 

 

Zajęcia kreatywne w świetlicy

 

20 października klasy 3b i 3c uczestniczyły w warsztatach kreatywnych w świetlicy. Dzieci miały do wykonania ramkę na zdjęcia. Używały do tego szpatułek laryngologicznych (drewniane patyczki) oraz kolorowych włóczek. Uczniowie pokazali swój kunszt i wykonali profesjonalne prace, przy okazji ćwicząc umiejętność precyzji i dokładności. Efekt końcowy był zachwycający Dzięki pomysłom udało im się stworzyć kolorowe i przepiękne ozdoby, które zapewne zawisną na ścianach w pokojach małych artystów.

Dziękujemy za udział w zajęciach!  

 

MegaMisja w naszej szkole!

 

Wraz z początkiem roku szkolnego świetlica zaczęła realizować projekt MegaMisja fundacji Orange.

Raz w tygodniu świetliczaki podejmują wyzwanie, za które otrzymują monety. Uzbierane wirtualne pieniądze można wymieniać na nagrody.  

Nauczyciel prowadzący zajęcia otrzymał dostęp do portalu edukacyjnego, w którym znajdują się specjalnie przygotowane scenariusze zajęć i materiały instruktażowe.  Aby uatrakcyjnić udział w programie i zachęcić dzieci do udziału w MegaMisji, poszczególne zadania oparte są na mechanizmie gry fabularnej. Historia dotyczy podróży po Cyfrowym Laboratorium, w którym dzieci przeżywają różne przygody. Dzięki takiej fabule, dzieci mogą identyfikować się z bohaterami – dwójką dzieci, a formuła gry zachęca do wykonywania zadań. W programie stawiamy na współpracę między dziećmi, twórczą dyskusję i zabawę, która przyspiesza zdobywanie cyfrowych kompetencji. Wykonując zadania w dziesięciomiesięcznym cyklu, dzieci wraz z nauczycielem dodają relacje z zajęć i gromadzą punkty, za które otrzymują atrakcyjne, gwarantowane nagrody dla swojej szkoły. Wychowawca ma szansę stać się cyfrowym przewodnikiem dla swoich podopiecznych.  

Dzieci z niecierpliwością czekają na zajęcia i podpytują, co dziś będzie na MegaMisji. Zawsze jest to dla nich niespodzianka.

 

Codeweek 2021

 

Swoją przygodę z programowaniem w ramach tegorocznego Europejskiego Tygodnia Kodowania uczniowie klas młodszych rozpoczęli od rozwiązywania łamigłówek graficznych. Za pomocą instrukcji wyznaczyli drogę od jednego punktu do drugiego. Następnie strzałkami kodowali trasę dotarcia do celu. Starsi uczniowie, wykorzystując program Scratch, tworzyli animację składającą się z liter ich imienia.

 

CYFRYZACJA w miejscowościach po PGR

 

Na początku października 2021 roku ruszył nabór wniosków dla uczniów z miejscowości popegeerowskich na pomoc w rozwoju cyfrowym i zakup komputerów dla dzieci z rodzin byłych pracowników PGR. Program jest realizowany w ramach Rządowego Programu Polska Cyfrowa.

Rządowy program jest skierowany do mieszkańców terenów popegeerowskich. Na podstawie paragrafu §3 ust 2 uprawnieni na terenie Gminy Piaski są uczniowie z Gminy Piaski.

W ramach programu „Cyfrowa Gmina” dzieci z rodzin byłych pracowników PGR otrzymają sprzęt komputerowy (laptop).

Wnioski o wsparcie z programu mogą składać:

  • rodzice/opiekunowie uczniów niepełnoletnich. Wniosek należy złożyć w Szkole Podstawowej w Piaskach; Szkole Podstawowej w Bodzewie i Szkole Podstawowej
    w Szelejewie (w godzinach pracy szkół)
  • pełnoletni uczniowie. Wniosek należy złożyć w Urzędzie Gminy Piaski (w godzinach pracy Urzędu)

Wnioski należy złożyć do dnia 25 października 2021.

Warunkiem przyjęcia i zakwalifikowania wniosku jest spełnianie łącznie warunków:

  1. Złożenie oświadczenia, że dziecko wskazane w oświadczeniu jest członkiem rodziny -krewnym w linii prostej (tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym) osoby, która pracował/a w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkuje w miejscowości wskazanej w liście dokumentacji konkursowej https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr
  2. Złożenie oświadczenia że, dziecko wskazane w oświadczeniu nie otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021) komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu.
  3. Złożenie wniosku wraz załącznikami w terminie do 25.10.2021 w Szkole Podstawowej w Piaskach, Szkole Podstawowej w Bodzewie i Szkole Podstawowej w Szelejewie lub
    w sekretariacie Urzędu Gminy Piaski.

W razie pytań proszę o kontakt pod numerem telefonu: 65 5719030

 

DOKUMENTY DO POBRANIA

Regulamin Konkursu Grantowego PPGR 2021

ZAŁ. nr 1 OŚWIADCZENIE DLA RODZICA

ZAŁ. nr 2 OŚWIADCZENIE UCZNIA SZKOŁY ŚREDNIEJ KTÓRY OSIĄGNĄŁ PEŁNOLETNOŚĆ

ZAŁ. nr 3 zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Wykaz miejscowości PPGR

 


Szkoła Podstawowa
z Oddziałami Integracyjnymi
im. Mikołaja Kopernika

ul. Drzęczewska 9
63-820 Piaski

 

tel. (065) 5719034
tel. kom. 603332396

e-mail: sppiaski@edu.piaski-wlkp.pl

Jesteś tutaj: Home 2021_2022