Font Size

Cpanel

NIETYPOWE A SPORTOWE

 

Temat: Zostań Skatem ;)

 

Cele główne  lekcji:                

Umiejętności: Nauka korzystania ze sprzętu , którego używa SKATE .

2.  Motoryczność:  Kształtowanie szybkości i zwinności.

3.  Wiadomości: Umiejętność zastosowania poznanego sprzętu

4Akcent wychowawczy :  współpraca w grupie

Miejsce zajęć:  sala gimnastyczna

Czas trwania:  45 min.

Klasa:  ISP

Liczba ćwiczących:  16

 Przybory i przyrządy: pachołki, hula-hop, szarfy, deskorolki, ochraniacze i kaski, kolorowanki i kredki

                    Tok lekcji

Zadania szczegółowe

                   Czas/Powt.

Uwagi organizacyjno - metodyczne

CZĘŚĆ WSTĘPNA

1. Czynności organizacyjno –porządkowe.

2. Zasady bezpieczeństwa na lekcji

3. Rozgrzewka.

Zbiórka, sprawdzenie gotowości do zajęć, omówienie tematu zajęć.

N-l omawia lekcję, przedstawia sprzęt do jazdy na deskorolce i go nazywa

Zab. ożywiająca - „Berek ogonek“

W miejscu,

- na przemian stronne krążenia RR w tył

- obustronne krążenia RR w tył

- skip A

- skip C

- w marszu co trzeci krok skłon raz do LN raz do PN

- chód na czworaka

- w marszu wymachy raz LR do PN raz PR do LN

- skrętoskłony T w lewo i prawo

- Bieg, na gwizdek przysiad i wyskok w górę

2 min

3 min

10min

Uczniowie w kole             N                       

Przejście do marszu

Przejście do luźnej rozsypki

X   X      X     X     X   X

  X    X    X   X   X   X   X

                        N

Uczniowie biegają na własne max. tempem.

CZĘŚĆ GŁÓWNA

 

4. Realizacja zadania głównego.

Wyścigi rzędów.

  1. Wyścigi deskorolek
  2. Pomaluj obrazek i wróć na miejsce
  3. Skompletuj sprzęt skate’a
  4. Napisz po śladzie
  5. Czynności organizacyjno-porządkowe. Zbiórka, raport, przywitanie, przedstawienie celów lekcji
  6. Zabawa ożywiająca- „Lustro” przy muzyce

25 min

N-l dzieli uczniów na dwie drużyny.

Uczniowie ćwiczą w parach. Jeden z uczniów siada na deskorolce, a drugi ma za zadanie pchać go do pachołka na drugiej stronie Sali. W połowie zmiana.

Zadaniem uczniów jest dobiec do pachołka i pokolorować jeden z elementów ubrania Skate’a na obrazku. Oceniana jest szybkość i dokładność

Każdy uczeń dostaje jedną część ubrania skate’a i jego zadaniem jest dobiec z elementem stroju i ułożyć go w hula-hop

Uczeń dobiega do kartki na której wykropkowane są nazwy sprzętu i ubrania skate’a. Uczeń musi napisać po śladzie dowolny wyraz. Oceniamy dokładność

CZĘŚĆ KOŃCOWA

5. Ćwiczenia uspokajające.

6. Czynności organizacyjno porządkowe.

7. Nastawienie do aktywności pozalekcyjnej.

-w marszu rozluźnianie  mm NN

 Zbiórka, omówienie lekcji,  pożegnanie, rozdanie nagród dla zwycięzców i drużyny która zajęła II miejsce

Zachęcenie do ćwiczeń z deskorolką w wolnym czasie

5 min

 

Dominik Jankowiak

 

ZOSTAŃ CHEERLEADERKĄ

Scenariusz  lekcji: rytm, muzyka, taniec

Klasa: V i VI sp

Temat: Układ taneczny z pomponami

Cele:

Umiejętności: zatańczenie układu z pomponami

Wiadomości: charakterystyka ćwiczeń z pomponami

Sprawność fizyczna: rozwijanie koordynacji ruchowej i kondycji fizycznej

Postawy i motywacje: współpraca w grupie tanecznej

Pomoce: płyta CD z melodią, odtwarzacz CD, pompony

Część wstępna

1. Czynności organizacyjno-porządkowe. Zbiórka, raport, przywitanie, przedstawienie celów lekcji

2. Zabawa ożywiająca- „Lustro" przy muzyce

Część główna

1.Ogólna charakterystyka ćwiczeń z pomponami

2.Kroki taneczne:

- praca nóg

- praca rąk

- połączenie pracy nóg i rąk

-praca rąk z pomponami

-połączenie poszczególnych elementów w całość

Część końcowa

1.Ćwiczenia uspokajające i oddechowe

2. Podsumowanie celów lekcji, ocena stopnia ich realizacji

 

 

 

MAŁO ZNANE A JUŻ LUBIANE

Czukbol – sport inny niż wszystkie

Czukbol to gra zespołowa rozgrywana przy użyciu piłki oraz specjalnych bramek. W odróżnieniu od większości sportów drużynowych Czukbol jest grą bezkontaktową : przechwytywanie podań, blokowanie rzutów czy ograniczenie toru ruchu innego zawodnika jest zabronione. Czukbol dla wielu uczniów naszej szkoły stał się prawdziwą pasją i wielką przygodą sportową. Zajęcia z tej dyscypliny cieszą się wśród uczniów dużym zainteresowaniem.

Scenariusz zajęć :

Temat: Doskonalenie podań półgórnych i chwytów oburącz.

Klasa III gimnazjum

Liczba uczniów 14, miejsce hala sportowa.

Zadania :

-Kształtowanie koordynacji ruchowej, orientacji przestrzennej, sprawności specjalnej.

-Poruszenie się po boisku bez piłki, dokładne podania i chwyty piłki.

-Przypomnienie podstawowych przepisów gry w Czukbolu.

-Współdziałanie w zespole, świadome uczestnictwo w doskonalaniu swoich umiejętności.

I cz. Wstępna.

  1. Czynności organizacyjno – porządkowe.
  2. Podanie zadań lekcji
  3. Zabawa ożywiająca – berek w parach.
  4. Ćwiczenia kształtujące z piłkami.
  5. Ćwiczenia w dwójkach frontalnie :

 II cz. Główna

                    podania półgórne i chwyty oburęczne.

                    jw. bieg w miejscu.

                    jw. jeden z ćwiczących porusz się do przodu, drugi w tył.

  1. Ustawienie w rzędach naprzeciwko siebie, podanie półgórne do przeciwnego rzędu ze zmianą miejsca:

                    na koniec własnego rzędu.

                    Na koniec przeciwnego rzędu.

                    Po przekątnej

  1. Ustawienie na obwodzie koła – podania po cięciwie koła, zmiana miejsca za piłką ( utrudnienie wprowadzenie drugiej piłki)
  2. Gra w Czukbola.
  3. Ćwiczenia oddechowe.
  4. Podsumowanie i omówienie lekcji.
  5. Zadanie główne;

III cz. Końcowa

 

RAGBY   TAG

SPOSÓB NA DOBRĄ ZABAWĘ

Grupa:  klasa I gimnazjum chłopcy 14 osób

Miejsce: hala sportowa

Czas zajęć : 45 minut

Temat: „RAGBY TAG” – sposób na dobrą zabawę

  • Zapoznanie uczniów z przepisami nowej gry zespołowej „RAGBY TAG”,
  • doskonalenie techniki gry.
  1. Zadanie dodatkowe;
  • poprawa wydolności fizycznej,
  • współpraca w zespole ,
  • dbałość o bezpieczeństwo ,
  • kształtowanie cech motorycznych
  1. Cele lekcji;
  2. Umiejętności:
  • uczeń uczestniczy w grze zgodnie z zasadami
  • Potrafi zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych
  • kształtowanie szybkości zwinności orientacji w przestrzeni
  • poznanie przepisów nowej gry
  • znajomość podstawowych cech motorycznych
  • współpraca w grupie
  • stosowanie zasady fair play

       b) motoryczność;

c) wiadomości;

d) wychowawcze;

Plan realizacji:

Część I wstępna:   Organizacja grupy

  1. Zbiórka
  2. Zabawa bieżna
  3. Ćwiczenia  kształtujące w marszu i truchcie ramion ,nóg, tułowia w różnych płaszczyznach
  4. Gra „do pięciu podań”
    1. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas gier i zabaw
    2. Zapoznanie uczniów z przepisami nowej gry
    3. Pokaz prawidłowego podania i chwytu piłki do ragby
    4. Ćwiczenia chwytów i podań w małych grupach-zabawa „dziadek”
    5. Gra szkolna
    6. Gra właściwa
    7. Ćwiczenia uspokajające
    8. Omówienie gry
    9. Odpowiedzi na zadane przez uczniów pytania
    10. Wyróżnienie najlepszych graczy
    11. Wnioski do pracy na następnych zajęciach
    12. Pożegnanie

Część II główna

Część III końcowa

                                                                Opracował: Dariusz Dolata

 

Zdrowie jest najważniejsze

 

Zdrowie jest najważniejsze

Jednym z warunków normalnego rozwoju i zdrowia człowieka jest sprawa jego prawidłowej postawy ciała.

Ważnym zadaniem szkoły jest więc dbałość o poprawną sylwetkę dziecka. W naszej szkole systematycznie prowadzone są zajęcia gimnastyki korekcyjno - kompensacyjnej dla uczniów klas I – III Szkoły Podstawowej.

Zajęcia te mają na celu:

                    Skorygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej do stanu prawidłowego.

                    Niedopuszczenie do powstania wad podstawy ciała, gdy zaistnieją warunki sprzyjające ich powstaniu.

                    Doprowadzenie sprawności fizycznej dzieci do stanu uznanego za prawidłowy.

Cele te osiągamy realizując następne zadania :

                    Wyrabianie u dziecka nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego.

                    Wytwarzanie silnej i wytrzymałej stabilizacji mięśniowo – więzadłowej

                    wdrożenie do rekreacji ruchowej uwzględniającej elementy profilaktyki i korekcji zaburzeń zagrażających lub istniejących i dziecka.

                    Opanowanie przez dziecko i jego środowisko opiekuńcze wiedzy i umiejętności dotyczących spraw jego zdrowia związanych z wadą.

Scenariusz lekcji gimnastyki korekcyjnej dla klas I-III

 Temat :Wzmacnianie mięśni grzbietu i pośladków.

Miejsce ćwiczeń: salka korekcyjna.

Czas: 45 min.

Sprzęt: woreczki, laseczki gimnastyczne, kocyk, materac, piłka.

Przyrządy: ławeczki gimnastyczne.

Zadania dydaktyczne: 1. Korygowanie postawy w różnych pozycjach wyjściowych.

2. Wzmacnianie mięśni grzbietu i pośladków.

Zadania wychowawcze: higiena osobista po zajęciach.

Tok

Treść

Dozowanie

Wskazówki

organizacyjno

metodyczne

I Część wstępna.

  Czynności

  organizacyjne.

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości ucznia do zajęć. Podanie zadania lekcji.

2 min.

x x x x x x

N

Zabawa

Słonko świeci”

Na zapowiedź „słonko świeci” dzieci spacerują, biegają w różnych kierunkach, a na zawołanie „deszcz pada” – biegną pod ścianę i stoją prosto (całym ciałem przylegają do ściany), korekta postawy ciała.

3 min.

 

Wszechstronne przygotowanie organizmu do wysiłku fizycznego

1. P. w. – postawa zasadnicza.

   Ruch – przejść przez trzymaną oburącz

   laskę jedną, potem drugą nogą, 

   przesunąć ją za plecami w górę i w przód.

2.P. w. – stanie na palcach, stopy obejmują

   laskę na jednym końcu.

   Ruch – posuwanie się krokiem

   odstawno-dostawnym od jednego do

   drugiego końca laski.

3. P. w. – leżenie przodem, ramiona w

    przód, w rękach laska gimnastyczna.

    Ruch – unoszenie tułowia w górę, dolne

    żebra spoczywają na podłożu.

4. P. w. – siad płaski w rozkroku.

    Ruch – wznos laski przodem w górę –

    wdech skłon tułowia w przód, powrót do

    pozycji wyjściowej – wydech.

5. P. w. – siad skrzyżny, las

    gimnastyczna, w dole trzymana oburącz

    za końce.

    Ruch – wznos laski w górę – wdech,

    opuszczenie laski w dół – wydech.

6.P. w. – leżenie przodem, chwyt laski

   oburącz.

   Ruch – przenoszenie laski w przód ze

   skłonem tułowia w tył; a następnie

   ułożenie laski na plecach, 

   łokcie przywarte do tułowia.

7.P. w. – pozycja na czworakach.

   Ruch – czworakowanie miedzy laskami,

   na sygnał usiąść skrzyżnie przy

   najbliższej lasce.

8.   P. w. – siad skulony, laska pod kolanami trzymana oburącz za końce.
Ruch – przetoczenie w tył w skuleniu i przetoczenie w przód do pozycji wyjściowej.

9.   P. w. – leżenie przodem, ramiona w górę, szeroki chwyt laski gimnastycznej.
Ruch – unoszenie ramion w górę; ramiona skurcz, laska pod brodą; ramiona skurcz, laska na łopatki.

10.P. w. – postawa zasadnicza z chwytem laski gimnastycznej z przodu.
Ruch – skręty tułowia w lewo i w prawo z laską gimnastyczną.

11.P. w. – siad skulony podparty, kolana lekko rozchylone ręce trzymają laskę oburącz ustawioną pionowo.
Ruch – wspinanie się po lasce palcami stóp w górę i zsuwanie się w dół. 

10 min

5-10 x

dzieci pobierają laski

dzieci odkładają laski

II Część główna

    Korygowanie
    postawy w
    różnych
    pozycjach
    wyjściowych












Ćwiczenia oddechowe












Ćwiczenia wyprostne






Ćwiczenia oddechowe





Wzmacnianie mięśni grzbietu i pośladków









Ćwiczenia oddechowe




Wzmacnianie mięśni grzbietu i pośladków

1.   P. w. – siad skrzyżny – kolana blisko podłogi, tułów wyprostowany, barki cofnięte i nie uniesione, łoptaki złączone, szyja wyciągnięta, broda przyciągnięta, ręce na kolanach lub oparte z boku lekko na palcach.
Ruch – skurcz pionowy, ramiona w skurczu pionowym, dłonie do przodu.

2.   P. w. – stanie dwójkami przodem, współćwiczący kładzie rękę na głowie ćwiczącego.
Ruch – wypychanie głowy w górę, przeciwko lekkiemu oporowi współćwiczącego.

3.   P. w. – stanie dwójkami, współćwiczący trzyma rękę tuż nad głową ćwiczącego.
Ruch – dosięganie głową ręki współćwiczącego.

4.   P. w. – siad klęczny.
Ruch – wyprost tułowia, ramiona w górę wskos – wdech, skłon tułowia w przód, ramiona w dół – wydech.

5.   P. w. – leżenie tyłem, nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych, stopy oparte na podłożu, ręce złożone na wybranej części klatki piersiowej.
Ruch – maksymalne rozszerzenie tej części klatki piersiowej, na której spoczywają ręce – wdech, powrót do pozycji wyjściowej – wydech.

6.   P. w. – siad skulony – nogi ugięte w kolanach, ręce oparte na podłodze z tyłu tułów wyprostowany.
Ruch- przejście do siadu prostego wysunięcie nóg w przód, przewrót do siadu skulonego.

7.   P. w. – siad skrzyżny, ręce na kolanach.
Ruch – wznos ramion przodem w górę – wdech, powrót ramion na kolana – wydech.

8.   P. w. – leżenie przodem.
Ruch – wznos tułowia i ramion w tył.

9.   P. w. – leżenie przodem.
Ruch – wznos ramion ugiętych w przód – krążenie.

10.P. w. – leżenie przodem, broda oparta o dłonie.
Ruch – napinanie pośladków.

11.P. w. – klęk podparty.
Ruch – wznos nogi w tył.

12.P. w. – leżenie tyłem, ramiona wzdłuż tułowia.
Ruch – odwrócenie dłoni wdech, nawrócenie dłoni – wydech.

13.P. w. – leżenie przodem, ręce pod brodą.
Ruch – naprzemienne unoszenie prostej nogi w górę.

14.P. w. – leżenie przodem, ramiona ugięte w łokciach, nogi złączone.
Ruch – lekki skłon tułowia w tył naśladowanie ruchów pływania „żabką”.

6 x







6 x






6 x




6 x




6 x








6 x






6 x





6 x


6 x



6 x



6 x


6 x




10 x




10 x

 

Obwód stacyjny

Stacja I
Poślizg po ławeczce przy pomocy rąk w leżeniu przodem (kocyk pod brzuchem).

Stacja II

W leżeniu przodem rzut piłki oburącz o ścianę i chwyt oburącz.

Stacja III

Przejście po ławeczce z woreczkiem na głowie.

Stacja IV

Na materacu siad skulony z chwytem oburącz na kolana „kołyska” – przetoczenie na plecy i powrót do siadu skulonego.

   

III Część końcowa

     Zabawa
     uspokajająca

Czaty”

Dzieci w gromadce po jednej stronie sali, prowadząca stoi tyłem do ćwiczących po drugiej stronie. Dzieci cicho idą na palcach w stronę nauczyciela, a na sygnał przybierają dowolną pozycję. Dziecko, które porusza się – przechodzi do tyłu.

3 x

dzieci sprzątają stacje

Zakończenie lekcji

Zbiórka i korekta postawy w staniu, omówienie lekcji. Wyróżnienie najlepszych.

Pożegnanie.

2 min.

x x x x x

N

Scenariusz lekcji gimnastyki korekcyjnej dla klas I-III

Grupa : Uczniowie klas I – III SP

Miejsce ćwiczeń : hala sportowa

Temat : Ćwiczenia mięśni obręczy barkowej poprzez zabawy ruchowe.

Cel lekcji : Wzmacnianie mięśni obręczy barkowej.

I cz. Wstępna

  • Czynności organizacyjno – porządkowe
  • Podanie celu lekcji. Ocena poprawnej postawy.
  • Zabawa ożywiająca “Kto pierwszy”
  • “Popatrz przez obręcz”
  • “kwiatek rośnie”
  • “Budowanie domu”
  • “Węszący piesek”
  • “Lis i gęsi”
  • “Koty pod płoty”
  • “Zajączki”
  • Zabawa uspokajająca “Miauczący kotek”
  • Ćwiczenia oddechowe
  • Podsumowanie I omówienie lekcji

II cz. Główna

zabawy :

 

  • “Popatrz przez obręcz”
  • “kwiatek rośnie”
  • “Budowanie domu”
  • “Węszący piesek”
  • “Lis i gęsi”
  • “Koty pod płoty”
  • “Zajączki”

 

III cz. Końcowa

 

  • Zabawa uspokajająca “Miauczący kotek”

  • Ćwiczenia oddechowe

  • Podsumowanie I omówienie lekcji


 

 

 

 

Konkurs na najlepszego sportowca klasy, szkoły

W roku szkolnym 2013/2014 uczniowie Zespołu Szkół w Piaskach po raz siódmy rywalizują o tytuł najlepszego sportowca klasy i szkoły. Celem konkursu jest wyróżnienie uczniów najbardziej zaangażowanych w aktywność fizyczną. Uczestnicy konkursu zbierają punkty przez cały rok szkolny, zgodnie z regulaminem opracowanym przez nauczycieli wychowania fizycznego. Podsumowanie konkursu odbywa się w czerwcu, podczas pikniku sportowo - rekreacyjnego, współfinansowanego przez UKS "Saturn" Piaski.

Podczas pikniku uczniowie biorą udział w różnych formach rekreacji ruchowej. Wyjazd zawsze kończy sie wspólnym grillowaniem oraz wręczeniem dyplomów najlepszym sportowcom klasy.


Szkoła Podstawowa
z Oddziałami Integracyjnymi
im. Mikołaja Kopernika

ul. Drzęczewska 9
63-820 Piaski

 

tel. (065) 5719034
tel. kom. 603332396

e-mail: sppiaski@edu.piaski-wlkp.pl

Jesteś tutaj: Home szkoła w ruchu