Szóstoklasiści w Szkolnym Śródziemiu
Jak zachęcić uczniów do czytania lektur? Jak otworzyć przed nimi świat pełen przygód? Jak wyzwolić w dzieciach kreatywność? Jak sprawić, by młodzi ludzie chętnie współpracowali ze sobą, dobrze się przy tym bawiąc? Z pewnością sprawdzą się konkursy, quizy, turnieje, gry. Ponieważ uczniowie lubią zagadki, szyfry, przygody i dobrą zabawę, taki właśnie rodzaj działania zaproponowano szóstoklasistom. Zostali oni zaproszeni do Szkolnego Śródziemia.
Podczas rozgrywek wcielali się w rolę hobbita, by za pomocą konstruktywnych argumentów przekonać krasnoludy do opuszczenia ich domu. Rozpoznawali ptaki, które w powieści „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J.R.R.Tolkiena odgrywały istotną rolę. Z dostępnych produktów wykonali stwory, mające odwieść trolle od pomysłu zjedzenia Bagginsa. Szóstoklasiści, wykazując się logicznym myśleniem, rozszyfrowywali też zakodowaną wiadomość. Nie lada wyzwaniem dla drużyn było wykonanie samolotów z papieru, które później wzięły udział w konkursie na najdłuższy lot. Uczniowie pracowali też z mapą Śródziemia, by wyznaczyć trasę wędrówki hobbita i krasnoludów. A wszystkie te zadania przeplatane zostały pytaniami dotyczącymi treści lektury. Czytane były również jej fragmenty.
Wszystkie zespoły świetnie sobie poradziły. Ostatecznie wygrała klasa 6b, drugie miejsce zajęła klasa 6a, a trzecie 6c. Dyplomy i nagrody wręczyła pani dyrektor.
Podczas turnieju zostały też zaprezentowane plakaty wykonane przez szóstoklasistów. Uwagę zgromadzonych przyciągała figurka przedstawiająca Gandalfa, zrobiona przez jednego z uczniów kl. 6a.
Mamy nadzieję, że rozgrywki, jako alternatywna forma podsumowująca pracę z lekturą szkolną, zyskały sympatię uczniów. Umożliwiły im dobrą zabawę i zdrową rywalizację.