Font Size

Cpanel

Wycieczka klas ósmych - Gdańsk i Kaszuby

W słoneczny poniedziałek 29 maja klasy 8a, 8c, 8d wybrały się na trzydniową wycieczkę Kaszuby-Gdańsk. Pierwszą atrakcją był przyjazd do Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku. Uczniowie zwiedzili słynny w całej Polsce „Dom Stojący na Głowie”, zobaczyli najdłuższą deskę na świecie (46,53m), zwiedzili Dom Sybiraka-zbudowany 240 lat temu przez polskich zesłańców oraz Bunkier Gryfa- Tajnej Organizacji Wojskowej, działającej na Pomorzu podczas II Wojny Światowej.
Po dniu pełnym wrażeń dotarliśmy do miejsca zakwaterowania – Wdzydz Kiszewskich -miejscowości położonej w sercu Kaszub, gdzie znajduje się piękne Jezioro Wdzydze. Tutaj zwiedziliśmy Muzeum w Kaszubskim Parku Etnograficznym im. Teodory i Izydora Gulgowskich. Wieczorem udaliśmy się na spacer po okolicy i nad jezioro.
Drugi dzień był przeznaczony na zwiedzanie Gdańska i relaks na plaży. Wraz z przewodnikiem odwiedziliśmy najciekawsze miejsca w mieście. Byliśmy na Westerplatte, płynęliśmy statkiem, obejrzeliśmy Stare Miasto oraz zwiedziliśmy słynne Muzeum II Wojny Światowej. Wyczerpujący i upalny dzień zakończyliśmy w miejscu zakwaterowania wspólną dyskoteką do późnych godzin wieczornych.
Trzeci dzień naszej wycieczki to podróż do miasta Bydgoszcz. Tutaj razem z panią przewodnik uczniowie zwiedzili ciekawe miejsca. Byli na Wyspie Młyńskiej, zwiedzili Katedrę, zobaczyli Młyny Rothera oraz niezwykłą rzeźbę „Przechodzący przez rzekę”- rozpiętą na linie nad rzeką Brdą. Jednak największą atrakcją była gra miejska prowadzona przez cały czas zwiedzania przez panią przewodnik - ciekawy element rywalizacji między grupami uczniów zdobywających kolejne monety. Dzieci bawiły się przednio, równocześnie poznając historię miasta.
Do domu wróciliśmy wieczorem - opaleni, zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.

Szkoła Podstawowa
z Oddziałami Integracyjnymi
im. Mikołaja Kopernika

ul. Drzęczewska 9
63-820 Piaski

tel. (065) 5719034
tel. kom. 603332396

e-mail: sppiaski@edu.piaski-wlkp.pl

Jesteś tutaj: Home Archiwum 2022/2023 2022_2023 Wycieczka klas ósmych - Gdańsk i Kaszuby