Pierwszy start po przerwie i od razu z sukcesami
8 maja 2021 roku w Prudniku odbyły się Otwarte Mistrzostwa Opolszczyzny w międzynarodowej obsadzie. Rywalizowały w nich kluby z południowych regionów Polski, z Wielkopolski oraz Czech.
Był to pierwszy udany start po przerwie covidowej dla najmłodszych i walecznych dziewcząt z grupy Shodan. Dziewczyny nie dały szans przeciwniczkom w kata drużynowym do 10 lat i 11-13 oraz kata indywidualnym 8 lat. Aleksandra Adamska zdobyła trzy złote medale, które są wynikiem pracy, jaką włożyła w przygotowanie do tego startu.
Shodaniaczki wywalczyły w poszczególnych kategoriach 3 złote i 1 brązowy medal.
Złote medale w kata drużynowym:
Do 10 lat- Aleksandra Adamska, Natasza Adamska, Anna Choma
11-13 lat Aleksandra Adamska, Natasza Adamska, Marta Streubel
Kata indywidualne 8 lat - Ola Adamska zdobyła złoty medal i puchar po pokonaniu wszystkich przeciwniczek z Polski i Czech. To jej trzecia złota konkurencja.
W kata indywidualnym 9 lat Ola wywalczyła brąz.
Trochę sportowego szczęścia zabrakło w startach indywidualnych w kata 10 lat Nataszy Adamskiej. Pomimo dobrego startu, wróciła bez indywidualnego medalu. Zdarza się czasem, że niewiele zabraknie, by odnieść zwycięstwo.
Oby dziewczyny rozwijały się dalej. Brawo!
Prawdziwą atrakcją po zakończeniu zawodów była wizyta w klubie łuczniczym. Tam dziewczęta miały okazję chwycić w dłonie łuki wyczynowe. W drodze powrotnej zwiedziliśmy zamek książęcy w Niemodlinie, gdzie między innymi nakarmiliśmy daniele z tamtejszej hodowli.
Karate w Piaskach stale rozwija się, co widać na treningach, na które zapraszamy do SP w Piaskach wtorki 17:00 i piątki 18:00.
Powrót do szkoły
Charakteru miejscom zawsze nadają ludzie. Nasza szkoła bez uczniów na korytarzach szkolnych, w salach lekcyjnych, nie tętniła życiem, tak jak byśmy tego chcieli. Dlatego bardzo cieszymy się, że już niedługo klasy 4-8 będą mogły powrócić do nauki stacjonarnej. Wiemy, iż każdej zmianie, nawet tej wyczekiwanej, towarzyszą różnorodne emocje – radość przemieszana z obawami, ekscytacja z domieszką niepewności, lęku, być może niechęci .... Wierzymy jednak, że wspólnie, cała społeczność szkolna – uczniowie, rodzice, nauczyciele poradzimy sobie z tym wyzwaniem, podobnie, jak daliśmy radę z nauczaniem zdalnym.
Na początku pamiętajmy o wyrozumiałości dla siebie i innych. Dajmy sobie czas. Jeśli Wam - uczniom jest trudno z przyczyn takich, jak napływ wielu skrajnych i różnorodnych emocji, porozmawiajcie o tym z nami – pedagogiem, psychologiem, wychowawcą. Czasami już sama rozmowa sprawia, iż można poczuć się lepiej, inaczej spojrzeć na obawy i lęki. W pierwszych dniach starajmy się dostrzegać pozytywy, zwracać uwagę na drobne sukcesy i cieszyć się ze spotkania z koleżankami i kolegami. Również ważne jest, aby przypomnieć sobie dawne nawyki, np. godzina porannej pobudki, spożywania posiłków itp.
Do zobaczenia...
Wzięliśmy udział w akcji #sercedlamarty
Dziękujemy Szkole Podstawowej w Bodzewie za nominację w akcji #sercedlamarty. Przyjęliśmy nominację. Zadanie wykonali przedszkolacy z grupy Biedronek.
Do kreatywnego przedstawienia serca nominujemy Przedszkole Samorządowe z Oddziałami Integracyjnymi w Piaskach.
Pieniądze przelewamy na konto: https://www.siepomaga.pl/walka-marty
Niecodzienne wyróżnienie
Amelia Szafraniak - uczennica klasy 8c uzyskała po przejściu trzech stopni konkursu tytuł finalisty Wojewódzkiego Konkursu Języka Polskiego.
Informacja o byciu finalistą jest wielkim wyróżnieniem, ponieważ tytuł ten nie wynika tylko z przystąpienia do stopnia finałowego, ale żeby go uzyskać, należało też zdobyć odpowiednią liczbę punktów.
Amelia na każdym etapie konkursu musiała wykazać się olbrzymią wiedzą i umiejętnościami wykraczającymi poza podstawę programową z języka polskiego, wiadomościami dodatkowymi, redagowaniem dłuższych form pisemnych, a także wnikliwą znajomością przeczytanych dwunastu dodatkowych pozycji z literatury, poezji, filmu.
Uczennica systematycznie i sumiennie pracowała, rozwiązując przeróżne ćwiczenia, testy konkursowe, pisząc rozprawki, eseje, charakterystyki... związane z tematem przewodnim konkursu „Bracia, siostry - przyjaciele i... rywale."
Serdecznie gratulujemy Amelii, zdobyta wiedza i doświadczenie na pewno lepiej przygotuje ją do nauki w następnej szkole.
Technologiczna wiosna
W ramach Dnia Nowych Technologii uczniowie klasy szóstej wykorzystali technologie informacyjno-komunikacyjne podczas obchodów pierwszego dnia wiosny. Ponieważ zajęcia odbywają się zdalnie, na początku zajęć odbyło się symboliczne topienie marzanny odbyło się w misce wody. Następnie uczniowie uczyli się przez zabawę - rozwiązywali quizy, zagadki przygotowane przez uczniów oraz nauczyciela za pomocą różnych platform oraz aplikacji.
Wiosenne pary
https://view.genial.ly/6059855d7825ab0d8f175594/interactive-content-wiosenne-pary
Puzzle
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=34fa98e4936a
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2c24df0a9235
Quiz
Wiosenna zgadywanka - Baamboozle
Dzień Bezpiecznego Internetu
W ramach obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu w naszej szkole podjęto z uczniami różne inicjatywy.
Klasy pierwsze na zajęciach z edukacji informatycznej w wirtualny świat wprowadził robot Necio. Uczniowie obejrzeli film na temat niebezpieczeństw związanych z podróżowaniem w sieci, dowiedzieli się, jak tych niebezpieczeństw unikać. Następnie sami wyklejali robota. Uczniowie starszych klas rozwiązywali krzyżówki, quizy oraz przygotowali prezentacje na temat zagrożeń i plusów wynikających z korzystania z Internetu.
Dzień św. Patryka w naszej szkole
Już po raz trzeci nasza szkoła wzięła udział w projekcie „Irlandia w szkole". 5 marca 2021 roku klasa 1c uczestniczyła w lekcji online pt. „Św. Patryk fakty i mity" prowadzonej przez panią Justynę Mazurek – Schramm. Uczniowie z ciekawością wysłuchali legend oraz faktów historycznych poświęconych tradycji obchodzenia Dnia Świętego Patryka w Irlandii i zapoznali się z postacią samego patrona.
Natomiast 17 marca, w Dniu Świętego Patryka, obowiązującym kolorem w świetlicy szkolnej był zielony, nawiązujący do trawiastego krajobrazu Irlandii i symbolizujący koniczynę. Dzieci ubrane na zielono, wyruszyły na spotkanie z przygodą. Uczniowie zapoznali się z krótką historią i kulturą Irlandii. Dowiedzieli się, jakie są symbole tego kraju i kto jest jego patronem. Następnie mieli za zadanie poszukać ukrytych w sali tajemniczych, zielonych kopert, w których zamknięte były zagadki związane z Zieloną Wyspą. Musieli znaleźć na mapie nazwę miasta irlandzkiego, podać stolicę kraju, wysłuchać dźwięków instrumentu, zatańczyć taniec irlandzki, połączyć kropki tak, by powstała koniczynka, a także odgadnąć, kogo dotyczył tekst, który mieli przeczytać (był to życiorys św. Patryka). Po odgadnięciu haseł z wszystkich zagadek - a było ich 8, należało z wymieszanych liter stworzyć kolejne hasło, dzięki któremu dzieci znalazły ukryty przez skrzata na końcu tęczy garnuszek ze złotem i smakołykami. Chwilkę później przy dźwiękach skocznej irlandzkiej muzyki dzieci, korzystając z zielonych dodatków, pozowały do zdjęć. Na koniec uraczyły się poczęstunkiem iście irlandzkim, ponieważ wszystko było w kolorze zielonym - ciastka, muffinki, galaretka oraz cukierki. Ci, którzy zostali dłużej, bawili się balonami w kolorach irlandzkiej flagi.
Podobna akcja szukania ukrytych kopert miała miejsce dzień później w klasie 2c. Uczniowie bardzo chętnie współpracowali, by rozwiązać zagadki. Na koniec znaleźli skrzynię z monetami. Wzbudziły one szczególne zainteresowanie uczniów, gdyż okazało się, że są...jadalne! Po poczęstunku dzieci ubrane na zielono pozowały do zdjęć. Miłą niespodzianką była fotobudka z twarzą irlandzkiego skrzata.
Dla uczniów naszej szkoły takie święto to doskonała okazja, by zaznajomić się z elementami kultury anglosaskiej. Mamy nadzieję, że imprezy się udały i spotkamy się znów za rok!
Zapraszamy do fotorelacji:)
International Tournament Central Europe Open w kolorze srebra
Karatecy z Piasków rozpoczynają rok 2021 medalowo, pokazując, że mogą walczyć o najwyższe laury w wielkich międzynarodowych zawodach. W Bydgoszczy w dniach 6 – 7 marca odbyły się zawody, w których do walki stanęło ponad 1100 zawodników. Były to 2 dni zmagań na najwyższym krajowym i międzynarodowym poziomie karate WKF (to właśnie w tej formule w lipcu rozegrane będzie karate na Igrzyskach Olimpijskich Tokio 2021).
Turniej w Bydgoszczy był Turniejem Rankingowym do Reprezentacji Polski WKF, stąd start najlepszych karateków we wszystkich kategoriach. Całość można było oglądać w bezpośredniej relacji internetowej.
W tym roku z powodu COVID zawody musiały się odbyć w ściśle określonym rygorze sanitarnym, czyli maksymalnie 150 zawodników w jednym panelu startowym. Każdego dnia odbyły się 4 panele, wydłużyło to znacznie przebieg zawodów z powodu przerw, dezynfekcji i wietrzenia.
Pomimo trudów i specjalnych uwarunkowań Shodaniaki poradziły sobie z wyzwaniem.
Niewiele brakowało, by nasi zawodnicy stanęli na najwyższym podium. Taki jest sport, ale odniesiony sukces pokazuje, że idziemy dobrą drogą i wykonana praca daje efekty.
Srebrne medale wywalczyli:
Jarosław Adamski Individual Kata Male Masters Open +35 lat
Aleksandra Adamska Individual Kata Girls 8-9 years
Walkę o medal stoczyła również Natasza Adamska, ostatecznie zajmując 5 miejsce. Zabrakło naprawdę niewiele.
Historia w Wielkim Formacie
Nasza szkoła pozyskała z Biura Edukacji Narodowej IPN fotografie przygotowane w ramach projektu „Historia w Wielkim Formacie". Na uwagę zasługuje fakt, że autorem koloryzacji zdjęć jest mieszkaniec Piasków - p. Mikołaj Kaczmarek. Koloryzator był gościem kl. 5a i podczas spotkania online opowiadał o swojej pasji i tajnikach „kolorowania historii". Sześć wielkoformatowych posterów: Samotna Odyseja, ORP „Orzeł"; Bitwa o Anglię, Dywizjon 303; Twierdza Tobruk, Samodzielna Brygada Strzelców Karpackich; Niezwyciężenie, 1 Samodzielna Brygada Spadochronowa; Falaise i Mont Ormel, 1 Dywizja Pancerna; Czarna Kawaleria, 1 Dywizja Pancerna zostało wyeksponowanych w auli szkoły. Niestety, na razie nie można było zorganizować na ich tle lekcji historii, ale wystawę obejrzeli uczniowie kl. 8 korzystający w szkole z konsultacji przed egzaminem. Największe wrażenie zrobiła jednak na najmłodszych. Uczniowie kl. 1-3 z ogromnym zainteresowaniem przyglądali się zdjęciom i chętnie słuchali opowieści nauczycielek, które w przystępny sposób przybliżały dzieciom najważniejsze wydarzenia z historii.