Artykuły
To i owo o działaniach biblioteki
Wszyscy wiemy, jaką wartość niesie za sobą czytanie. Dlatego zachęcamy do obcowania z książkami, prosimy o ich czytanie, ale też i działamy. Zapraszamy naszych uczniów do udziału w różnych przedsięwzięciach.
Najmłodszych zaprosiliśmy do wspólnego czytania. Książki, czasopisma, koce, poduszki oraz trzy leżaki towarzyszyły uczniom kl.1-3 podczas spotkania w „Czytelni pod sosnami". Dzieci miały okazję do poczytania sobie w niecodziennych okolicznościach. W gronie koleżanek i kolegów, na trawniku przed szkołą, odkrywały radość czytania. Chętni zmierzyli się też z zagadkami literackimi.
Wszyscy uczniowie naszej szkoły zostali zaproszeni do udziału w ogólnopolskiej akcji Ogólnopolskie Wybory Książek. W jej ramach uczniowie z całej Polski wybierali książki, które najbardziej podobały im się w ostatnim czasie. Celem akcji było poznanie prawdziwych gustów czytelniczych dzieci i młodzieży oraz promocja czytania dla rozrywki i przyjemności. Do udziału w tym przedsięwzięciu zgłosiło się 2087 bibliotek.
Z okazji Tygodnia Bibliotek zaproszono uczniów do wzięcia udziału w loterii, podczas której czytelnicy losowali tematykę książki do wypożyczenia, oraz akcji „Nie osądzaj książki po okładce", polegającej na wypożyczaniu książek, których okładka i tytuł były niewidoczne. Chętni mogli sprawdzić się w czytelniczych frazeologizmach, a także obejrzeć wystawę „Nie oglądałeś? Przeczytaj!". Młodsi natomiast - udzielić wskazówek kosmitom, jak korzystać z biblioteki. Uczniowie mieli też okazję zostać ilustratorami swojej ulubionej książki.
Dzieci z klasy 2a i 3a przyłączyły się do obchodów Światowego Dnia Poezji. Uczestniczyły w zabawie czytelniczej przygotowanej na podstawie wiersza „Telefon od wuja Leona" Tomasza Plebańskiego.
By wesprzeć umiejętność uważnego słuchania czytanego tekstu oraz wprowadzić najmłodszych w świat książek, zaproszono dzieci z kl. 1a do udziału w cyklu zajęć czytelniczych „Gdzie znikają skarpetki", opartych na twórczości J. Bednarek.
W drugim półroczu uczniowie klas 1 zostali czytelnikami biblioteki szkolnej. Ponieważ pilnie uczyli się literek i poznali cały alfabet, mogli więc zacząć samodzielnie poznawać świat bajek i baśni. Zanim jednak pierwszaki rozpoczęły wypożyczanie, poznały zasady zachowania się w bibliotece, zasady wypożyczania książek i korzystania z czytelni. Dziś chętnie odwiedzają bibliotekę.