Font Size

Cpanel

Artykuły

MAŁO ZNANE A JUŻ LUBIANE

Czukbol – sport inny niż wszystkie

Czukbol to gra zespołowa rozgrywana przy użyciu piłki oraz specjalnych bramek. W odróżnieniu od większości sportów drużynowych Czukbol jest grą bezkontaktową : przechwytywanie podań, blokowanie rzutów czy ograniczenie toru ruchu innego zawodnika jest zabronione. Czukbol dla wielu uczniów naszej szkoły stał się prawdziwą pasją i wielką przygodą sportową. Zajęcia z tej dyscypliny cieszą się wśród uczniów dużym zainteresowaniem.

Scenariusz zajęć :

Temat: Doskonalenie podań półgórnych i chwytów oburącz.

Klasa III gimnazjum

Liczba uczniów 14, miejsce hala sportowa.

Zadania :

-Kształtowanie koordynacji ruchowej, orientacji przestrzennej, sprawności specjalnej.

-Poruszenie się po boisku bez piłki, dokładne podania i chwyty piłki.

-Przypomnienie podstawowych przepisów gry w Czukbolu.

-Współdziałanie w zespole, świadome uczestnictwo w doskonalaniu swoich umiejętności.

I cz. Wstępna.

  1. Czynności organizacyjno – porządkowe.
  2. Podanie zadań lekcji
  3. Zabawa ożywiająca – berek w parach.
  4. Ćwiczenia kształtujące z piłkami.
  5. Ćwiczenia w dwójkach frontalnie :

 II cz. Główna

                    podania półgórne i chwyty oburęczne.

                    jw. bieg w miejscu.

                    jw. jeden z ćwiczących porusz się do przodu, drugi w tył.

  1. Ustawienie w rzędach naprzeciwko siebie, podanie półgórne do przeciwnego rzędu ze zmianą miejsca:

                    na koniec własnego rzędu.

                    Na koniec przeciwnego rzędu.

                    Po przekątnej

  1. Ustawienie na obwodzie koła – podania po cięciwie koła, zmiana miejsca za piłką ( utrudnienie wprowadzenie drugiej piłki)
  2. Gra w Czukbola.
  3. Ćwiczenia oddechowe.
  4. Podsumowanie i omówienie lekcji.
  5. Zadanie główne;

III cz. Końcowa

 

RAGBY   TAG

SPOSÓB NA DOBRĄ ZABAWĘ

Grupa:  klasa I gimnazjum chłopcy 14 osób

Miejsce: hala sportowa

Czas zajęć : 45 minut

Temat: „RAGBY TAG” – sposób na dobrą zabawę

  • Zapoznanie uczniów z przepisami nowej gry zespołowej „RAGBY TAG”,
  • doskonalenie techniki gry.
  1. Zadanie dodatkowe;
  • poprawa wydolności fizycznej,
  • współpraca w zespole ,
  • dbałość o bezpieczeństwo ,
  • kształtowanie cech motorycznych
  1. Cele lekcji;
  2. Umiejętności:
  • uczeń uczestniczy w grze zgodnie z zasadami
  • Potrafi zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych
  • kształtowanie szybkości zwinności orientacji w przestrzeni
  • poznanie przepisów nowej gry
  • znajomość podstawowych cech motorycznych
  • współpraca w grupie
  • stosowanie zasady fair play

       b) motoryczność;

c) wiadomości;

d) wychowawcze;

Plan realizacji:

Część I wstępna:   Organizacja grupy

  1. Zbiórka
  2. Zabawa bieżna
  3. Ćwiczenia  kształtujące w marszu i truchcie ramion ,nóg, tułowia w różnych płaszczyznach
  4. Gra „do pięciu podań”
    1. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas gier i zabaw
    2. Zapoznanie uczniów z przepisami nowej gry
    3. Pokaz prawidłowego podania i chwytu piłki do ragby
    4. Ćwiczenia chwytów i podań w małych grupach-zabawa „dziadek”
    5. Gra szkolna
    6. Gra właściwa
    7. Ćwiczenia uspokajające
    8. Omówienie gry
    9. Odpowiedzi na zadane przez uczniów pytania
    10. Wyróżnienie najlepszych graczy
    11. Wnioski do pracy na następnych zajęciach
    12. Pożegnanie

Część II główna

Część III końcowa

                                                                Opracował: Dariusz Dolata

 


Szkoła Podstawowa
z Oddziałami Integracyjnymi
im. Mikołaja Kopernika

ul. Drzęczewska 9
63-820 Piaski

 

tel. (065) 5719034
tel. kom. 603332396

e-mail: sppiaski@edu.piaski-wlkp.pl

Jesteś tutaj: Home