Font Size

Cpanel

Artykuły

NIETYPOWE A SPORTOWE

 

Temat: Zostań Skatem ;)

 

Cele główne  lekcji:                

Umiejętności: Nauka korzystania ze sprzętu , którego używa SKATE .

2.  Motoryczność:  Kształtowanie szybkości i zwinności.

3.  Wiadomości: Umiejętność zastosowania poznanego sprzętu

4Akcent wychowawczy :  współpraca w grupie

Miejsce zajęć:  sala gimnastyczna

Czas trwania:  45 min.

Klasa:  ISP

Liczba ćwiczących:  16

 Przybory i przyrządy: pachołki, hula-hop, szarfy, deskorolki, ochraniacze i kaski, kolorowanki i kredki

                    Tok lekcji

Zadania szczegółowe

                   Czas/Powt.

Uwagi organizacyjno - metodyczne

CZĘŚĆ WSTĘPNA

1. Czynności organizacyjno –porządkowe.

2. Zasady bezpieczeństwa na lekcji

3. Rozgrzewka.

Zbiórka, sprawdzenie gotowości do zajęć, omówienie tematu zajęć.

N-l omawia lekcję, przedstawia sprzęt do jazdy na deskorolce i go nazywa

Zab. ożywiająca - „Berek ogonek“

W miejscu,

- na przemian stronne krążenia RR w tył

- obustronne krążenia RR w tył

- skip A

- skip C

- w marszu co trzeci krok skłon raz do LN raz do PN

- chód na czworaka

- w marszu wymachy raz LR do PN raz PR do LN

- skrętoskłony T w lewo i prawo

- Bieg, na gwizdek przysiad i wyskok w górę

2 min

3 min

10min

Uczniowie w kole             N                       

Przejście do marszu

Przejście do luźnej rozsypki

X   X      X     X     X   X

  X    X    X   X   X   X   X

                        N

Uczniowie biegają na własne max. tempem.

CZĘŚĆ GŁÓWNA

 

4. Realizacja zadania głównego.

Wyścigi rzędów.

  1. Wyścigi deskorolek
  2. Pomaluj obrazek i wróć na miejsce
  3. Skompletuj sprzęt skate’a
  4. Napisz po śladzie
  5. Czynności organizacyjno-porządkowe. Zbiórka, raport, przywitanie, przedstawienie celów lekcji
  6. Zabawa ożywiająca- „Lustro” przy muzyce

25 min

N-l dzieli uczniów na dwie drużyny.

Uczniowie ćwiczą w parach. Jeden z uczniów siada na deskorolce, a drugi ma za zadanie pchać go do pachołka na drugiej stronie Sali. W połowie zmiana.

Zadaniem uczniów jest dobiec do pachołka i pokolorować jeden z elementów ubrania Skate’a na obrazku. Oceniana jest szybkość i dokładność

Każdy uczeń dostaje jedną część ubrania skate’a i jego zadaniem jest dobiec z elementem stroju i ułożyć go w hula-hop

Uczeń dobiega do kartki na której wykropkowane są nazwy sprzętu i ubrania skate’a. Uczeń musi napisać po śladzie dowolny wyraz. Oceniamy dokładność

CZĘŚĆ KOŃCOWA

5. Ćwiczenia uspokajające.

6. Czynności organizacyjno porządkowe.

7. Nastawienie do aktywności pozalekcyjnej.

-w marszu rozluźnianie  mm NN

 Zbiórka, omówienie lekcji,  pożegnanie, rozdanie nagród dla zwycięzców i drużyny która zajęła II miejsce

Zachęcenie do ćwiczeń z deskorolką w wolnym czasie

5 min

 

Dominik Jankowiak

 

ZOSTAŃ CHEERLEADERKĄ

Scenariusz  lekcji: rytm, muzyka, taniec

Klasa: V i VI sp

Temat: Układ taneczny z pomponami

Cele:

Umiejętności: zatańczenie układu z pomponami

Wiadomości: charakterystyka ćwiczeń z pomponami

Sprawność fizyczna: rozwijanie koordynacji ruchowej i kondycji fizycznej

Postawy i motywacje: współpraca w grupie tanecznej

Pomoce: płyta CD z melodią, odtwarzacz CD, pompony

Część wstępna

1. Czynności organizacyjno-porządkowe. Zbiórka, raport, przywitanie, przedstawienie celów lekcji

2. Zabawa ożywiająca- „Lustro" przy muzyce

Część główna

1.Ogólna charakterystyka ćwiczeń z pomponami

2.Kroki taneczne:

- praca nóg

- praca rąk

- połączenie pracy nóg i rąk

-praca rąk z pomponami

-połączenie poszczególnych elementów w całość

Część końcowa

1.Ćwiczenia uspokajające i oddechowe

2. Podsumowanie celów lekcji, ocena stopnia ich realizacji

 

 

 


Szkoła Podstawowa
z Oddziałami Integracyjnymi
im. Mikołaja Kopernika

ul. Drzęczewska 9
63-820 Piaski

 

tel. (065) 5719034
tel. kom. 603332396

e-mail: sppiaski@edu.piaski-wlkp.pl

Jesteś tutaj: Home