NIETYPOWE A SPORTOWE
Temat: Zostań Skatem ;)
Cele główne lekcji:
Umiejętności: Nauka korzystania ze sprzętu , którego używa SKATE .
2. Motoryczność: Kształtowanie szybkości i zwinności.
3. Wiadomości: Umiejętność zastosowania poznanego sprzętu
4. Akcent wychowawczy : współpraca w grupie
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Czas trwania: 45 min.
Klasa: ISP
Liczba ćwiczących: 16
Przybory i przyrządy: pachołki, hula-hop, szarfy, deskorolki, ochraniacze i kaski, kolorowanki i kredki
Tok lekcji |
Zadania szczegółowe |
Czas/Powt. |
Uwagi organizacyjno - metodyczne |
CZĘŚĆ WSTĘPNA1. Czynności organizacyjno –porządkowe. 2. Zasady bezpieczeństwa na lekcji 3. Rozgrzewka. |
Zbiórka, sprawdzenie gotowości do zajęć, omówienie tematu zajęć. N-l omawia lekcję, przedstawia sprzęt do jazdy na deskorolce i go nazywa Zab. ożywiająca - „Berek ogonek“ W miejscu, - na przemian stronne krążenia RR w tył - obustronne krążenia RR w tył - skip A - skip C - w marszu co trzeci krok skłon raz do LN raz do PN - chód na czworaka - w marszu wymachy raz LR do PN raz PR do LN - skrętoskłony T w lewo i prawo - Bieg, na gwizdek przysiad i wyskok w górę |
2 min 3 min 10min |
Uczniowie w kole N Przejście do marszu Przejście do luźnej rozsypki X X X X X X X X X X X X X N Uczniowie biegają na własne max. tempem. |
CZĘŚĆ GŁÓWNA
4. Realizacja zadania głównego. |
Wyścigi rzędów.
|
25 min |
N-l dzieli uczniów na dwie drużyny. Uczniowie ćwiczą w parach. Jeden z uczniów siada na deskorolce, a drugi ma za zadanie pchać go do pachołka na drugiej stronie Sali. W połowie zmiana. Zadaniem uczniów jest dobiec do pachołka i pokolorować jeden z elementów ubrania Skate’a na obrazku. Oceniana jest szybkość i dokładność Każdy uczeń dostaje jedną część ubrania skate’a i jego zadaniem jest dobiec z elementem stroju i ułożyć go w hula-hop Uczeń dobiega do kartki na której wykropkowane są nazwy sprzętu i ubrania skate’a. Uczeń musi napisać po śladzie dowolny wyraz. Oceniamy dokładność |
CZĘŚĆ KOŃCOWA 5. Ćwiczenia uspokajające. 6. Czynności organizacyjno porządkowe. 7. Nastawienie do aktywności pozalekcyjnej. |
-w marszu rozluźnianie mm NN Zbiórka, omówienie lekcji, pożegnanie, rozdanie nagród dla zwycięzców i drużyny która zajęła II miejsce Zachęcenie do ćwiczeń z deskorolką w wolnym czasie |
5 min |
Dominik Jankowiak
ZOSTAŃ CHEERLEADERKĄ
Scenariusz lekcji: rytm, muzyka, taniec
Klasa: V i VI sp
Temat: Układ taneczny z pomponami
Cele:
Umiejętności: zatańczenie układu z pomponami
Wiadomości: charakterystyka ćwiczeń z pomponami
Sprawność fizyczna: rozwijanie koordynacji ruchowej i kondycji fizycznej
Postawy i motywacje: współpraca w grupie tanecznej
Pomoce: płyta CD z melodią, odtwarzacz CD, pompony
Część wstępna
1. Czynności organizacyjno-porządkowe. Zbiórka, raport, przywitanie, przedstawienie celów lekcji
2. Zabawa ożywiająca- „Lustro" przy muzyce
Część główna
1.Ogólna charakterystyka ćwiczeń z pomponami
2.Kroki taneczne:
- praca nóg
- praca rąk
- połączenie pracy nóg i rąk
-praca rąk z pomponami
-połączenie poszczególnych elementów w całość
Część końcowa
1.Ćwiczenia uspokajające i oddechowe
2. Podsumowanie celów lekcji, ocena stopnia ich realizacji