„Alpakofani” z 2 b
Ostatni piątek października klasa 2b spędziła wśród uroczych alpak na ranczu “Alpakomania” Tarchalin. Drugoklasiści, zaopatrzeni w wiaderka z pokrojonymi marchewkami, ochoczo weszli do zagród z alpakami. Karmili je „z ręki”, a co odważniejsi dawali sobie zjeść marchewkę prosto z “dzióbka”. Głaskanie alpak to prawdziwa przyjemność. Każde zwierzę z Tarchalina ma swoje imię i reaguje na nie. Oprócz alpak dzieci karmiły również osiołki, owce walizerskie i daniela – albinosa o imieniu Rudolf. Najwięcej emocji wzbudził jednak spacer z alpakami. Uczestnicy wycieczki parami wyprowadzali dostojnego Kreona i uroczą Dolores. W tym czasie pozostali uczniowie bawili się na świeżym powietrzu. Wyklejali swoje alpaczki na kartkach papieru, zajadali się kiełbaskami z ogniska. Radość z bycia razem, kontakt ze zwierzętami, piękne okoliczności przyrody sprawiły, że 2b trudno było opuścić Tarchalin.
Niezwykła lekcja przyrody
25 października uczniowie z klas 2a i 2c uczestniczyli w niezwykłej lekcji przyrody. Udali się do Nadleśnictwa w Piaskach. Na początek odbyli godzinny spacer po ścieżce edukacyjnej. Poznali warstwy lasu, jego mieszkańców oraz zasady zachowania się w lesie. Uczniowie dowiedzieli się, jakie drzewa w nim rosną, co im zagraża i jak je rozpoznać. Mieli też okazję dokonać ich pomiarów. Otrzymali zadanie - odnaleźć skarby jesieni. Następnie uczniowie udali się do izby edukacyjnej, gdzie podziwiali eksponaty zwierząt żyjących w polskich lasach.
Turniej warcabowy
21 października odbył się III Szkolny Turniej Warcabowy. Uczestnicy podzieleni na kategorie wiekowe rywalizowali ze sobą wytrwale. W zawodach wzięło udział 48 uczniów z klas 1-8. Rozgrywki trwały przez 3 godziny, a mimo to niektórym graczom jeszcze zabrakło czasu. Najdłużej grali ze sobą Magda i Antek z klasy 6b. Cały czas remisowali. Ostatecznie przy pomocy zegara szachowego udało się wyłonić wygranych. Z radością możemy więc ogłosić oficjalną listę zwycięzców:
W kategorii klas 1-3:
1 miejsce Wojciech Leciejewski z klasy 3b
2 miejsce Nikodem Niedźwiecki z klasy 3a
3 miejsce Adam Dymarczyk z klasy 2b
W kategorii klas 4-6:
1 miejsce Kacper Zboralski z klasy 5a
2 miejsce Magdalena Biernat z klasy 6b
3 miejsce Antoni Pikulski z klasy 6b
W kategorii klas 7-8:
1 miejsce Wiktor Woch z klasy 8b
2 miejsce Krystian Łagódka z klasy 8a
3 miejsce Aneta Gano z klasy 8d
Wszystkim uczestnikom gratulujemy zwycięstwa. Mamy nadzieję, że przyszłe turnieje nadal będą cieszyły się niegasnącą popularnością i będą sprawiały zawodnikom równie wiele radości.
Zajęcia kreatywne w świetlicy
20 października klasy 3b i 3c uczestniczyły w warsztatach kreatywnych w świetlicy. Dzieci miały do wykonania ramkę na zdjęcia. Używały do tego szpatułek laryngologicznych (drewniane patyczki) oraz kolorowych włóczek. Uczniowie pokazali swój kunszt i wykonali profesjonalne prace, przy okazji ćwicząc umiejętność precyzji i dokładności. Efekt końcowy był zachwycający Dzięki pomysłom udało im się stworzyć kolorowe i przepiękne ozdoby, które zapewne zawisną na ścianach w pokojach małych artystów.
Dziękujemy za udział w zajęciach!
MegaMisja w naszej szkole!
Wraz z początkiem roku szkolnego świetlica zaczęła realizować projekt MegaMisja fundacji Orange.
Raz w tygodniu świetliczaki podejmują wyzwanie, za które otrzymują monety. Uzbierane wirtualne pieniądze można wymieniać na nagrody.
Nauczyciel prowadzący zajęcia otrzymał dostęp do portalu edukacyjnego, w którym znajdują się specjalnie przygotowane scenariusze zajęć i materiały instruktażowe. Aby uatrakcyjnić udział w programie i zachęcić dzieci do udziału w MegaMisji, poszczególne zadania oparte są na mechanizmie gry fabularnej. Historia dotyczy podróży po Cyfrowym Laboratorium, w którym dzieci przeżywają różne przygody. Dzięki takiej fabule, dzieci mogą identyfikować się z bohaterami – dwójką dzieci, a formuła gry zachęca do wykonywania zadań. W programie stawiamy na współpracę między dziećmi, twórczą dyskusję i zabawę, która przyspiesza zdobywanie cyfrowych kompetencji. Wykonując zadania w dziesięciomiesięcznym cyklu, dzieci wraz z nauczycielem dodają relacje z zajęć i gromadzą punkty, za które otrzymują atrakcyjne, gwarantowane nagrody dla swojej szkoły. Wychowawca ma szansę stać się cyfrowym przewodnikiem dla swoich podopiecznych.
Dzieci z niecierpliwością czekają na zajęcia i podpytują, co dziś będzie na MegaMisji. Zawsze jest to dla nich niespodzianka.
Codeweek 2021
Swoją przygodę z programowaniem w ramach tegorocznego Europejskiego Tygodnia Kodowania uczniowie klas młodszych rozpoczęli od rozwiązywania łamigłówek graficznych. Za pomocą instrukcji wyznaczyli drogę od jednego punktu do drugiego. Następnie strzałkami kodowali trasę dotarcia do celu. Starsi uczniowie, wykorzystując program Scratch, tworzyli animację składającą się z liter ich imienia.
CYFRYZACJA w miejscowościach po PGR
Na początku października 2021 roku ruszył nabór wniosków dla uczniów z miejscowości popegeerowskich na pomoc w rozwoju cyfrowym i zakup komputerów dla dzieci z rodzin byłych pracowników PGR. Program jest realizowany w ramach Rządowego Programu Polska Cyfrowa.
Rządowy program jest skierowany do mieszkańców terenów popegeerowskich. Na podstawie paragrafu §3 ust 2 uprawnieni na terenie Gminy Piaski są uczniowie z Gminy Piaski.
W ramach programu „Cyfrowa Gmina” dzieci z rodzin byłych pracowników PGR otrzymają sprzęt komputerowy (laptop).
Wnioski o wsparcie z programu mogą składać:
- rodzice/opiekunowie uczniów niepełnoletnich. Wniosek należy złożyć w Szkole Podstawowej w Piaskach; Szkole Podstawowej w Bodzewie i Szkole Podstawowej
w Szelejewie (w godzinach pracy szkół) - pełnoletni uczniowie. Wniosek należy złożyć w Urzędzie Gminy Piaski (w godzinach pracy Urzędu)
Wnioski należy złożyć do dnia 25 października 2021.
Warunkiem przyjęcia i zakwalifikowania wniosku jest spełnianie łącznie warunków:
- Złożenie oświadczenia, że dziecko wskazane w oświadczeniu jest członkiem rodziny -krewnym w linii prostej (tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym) osoby, która pracował/a w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkuje w miejscowości wskazanej w liście dokumentacji konkursowej https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr
- Złożenie oświadczenia że, dziecko wskazane w oświadczeniu nie otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021) komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu.
- Złożenie wniosku wraz załącznikami w terminie do 25.10.2021 w Szkole Podstawowej w Piaskach, Szkole Podstawowej w Bodzewie i Szkole Podstawowej w Szelejewie lub
w sekretariacie Urzędu Gminy Piaski.
W razie pytań proszę o kontakt pod numerem telefonu: 65 5719030
DOKUMENTY DO POBRANIA
Regulamin Konkursu Grantowego PPGR 2021
ZAŁ. nr 1 OŚWIADCZENIE DLA RODZICA
ZAŁ. nr 2 OŚWIADCZENIE UCZNIA SZKOŁY ŚREDNIEJ KTÓRY OSIĄGNĄŁ PEŁNOLETNOŚĆ
ZAŁ. nr 3 zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Lekcja biblioteczna
Ile książek jest w bibliotece? Czy biblioteka jest czynna w niedzielę? Na czym polega praca bibliotekarza? Te, i wiele innych pytań, zadali uczniowie klas 3b i 3c, uczestnicząc w lekcji bibliotecznej zorganizowanej przez panią Agatę Wachowiak w CKiB. Młodzi czytelnicy zobaczyli księgozbiór biblioteki, odwiedzili czytelnię oraz poznali… Kaktusa - bohatera książek o przygodach Matyldy i Skloty. Część uczniów zadeklarowała, że będzie regularnie odwiedzać bibliotekę, nie tylko, by wypożyczyć książki, ale pograć w gry planszowe i spędzić czas z rówieśnikami.
Poznajemy bł. Edmunda w roku 150-lecia jego śmierci
W tym roku mija 150 lat od śmieci człowieka, który urodził się i żył w naszej gminie. W związku z tą rocznicą dzieci z klas 1-3 mogły poznać bliżej historię życia tego niezwykłego Wielkopolanina. Jego sylwetkę przybliżyła najmłodszym uczniom siostra Katarzyna Szulc BDNP - służebniczka dębicka ze zgromadzenia zakonnego założonego przez bł. Edmunda Bojanowskiego, którą gościliśmy w naszej szkole w pierwszym tygodniu października. Na lekcjach religii opowiadała ona dzieciom o swojej pracy oraz o Edmundzie Bojanowskim, wykorzystując gry edukacyjne przybliżające jego życiorys.